Une femme invisible témoigne de l’oppression et de la peur habituelles des premières années du national-socialisme. Elle décrit le son des cris qu’elle entendait régulièrement en passant devant des casernes militaires lors de ses trajets de sa maison jusqu’à la station. Des images des casernes reviennent tout le long du film, évoquant la tyrannie routinière qui précipitait cette femme dans la peur et parfois dans des journées d’exil.
“J’ai seulement dix-huit ans, mais je me sens parfois déjà si vieille que je pense mourir bientôt”, écrivait-elle dans une lettre à l’homme qu’elle aimait.
An unseen woman witnesses the ordinary oppression and fear of the early years of National Socialism. She describes the sound of screaming she regularly hears on passing a military barracks whilst walking from her house to the station. Images of the barracks recur throughout the film, suggesting the routine tyranny that precipitates the woman's increasing fear and eventual journey into exile. The film's structure of repetition and retelling foregrounds the way in which her life is stunted by increasing marginalisation and terror. "I’m only just eighteen but sometimes I already feel so old that I think of dying," she writes in a letter to her would-be lover. The View from Our House is based in part on the memories, unsent letters and notebooks of a young photographer who lived in Berlin-Tempelhof. Aspects of her life are mapped out within this small area of Berlin through a succession of haunted images and sounds that imbue place with a sense of memory and history. Thèmes : politics and protest
- Année
- 2013
- Nationalité
- Angleterre
- Durée
- 01:16:00
- Format de projection
- Fichier Quicktime
Tarif de location pour une projection : 200 €